woensdag 30 december 2009

Leesplezier in de jaren nul

De jaren nul van het nieuwe millenium zijn bijna voorbij. In allerlei media worden we overstelpt met overzichtslijstjes. Zelf ben ik even gaan uitzoeken welke boeken mij het afgelopen decennium het meeste leesplezier verschaft hebben. Hieronder vind je mijn persoonlijke top 30. Het gaat enkel om boeken verschenen tussen 2000 en 2009.

  1. De helaasheid der dingen / Dimitri Verhulst
  2. Art. 285b / Christiaan Weijts
  3. De dood van Bunny Munro / Nick Cave
  4. Slaap! / Annelies Verbeke
  5. Het grote uitstel / Marc Reugebrink
  6. Mijn revoluties / Hari Kunzru
  7. Ben je ervaren? William Sutcliffe
  8. Problemski Hotel / Dimitri Verhulst
  9. Wij / Elvis Peeters
  10. Los / Tom Naegels
  11. Het blauw van Rembrandt / Jörg Kastner
  12. De leraar / Bart Koubaa
  13. Paravion / Hafid Bouazza
  14. King Suckerman / George P. Pelecanos
  15. De zelfmoord van Che / Petros Markaris
  16. Cosmetica van de vijand / Amélie Nothomb
  17. De vertraging / Margot Vanderstraeten
  18. Dood van een soldaat / Johanna Spaey
  19. Ik, de Pan, en de wereld / Kris Nijs
  20. De stenen aap / Jeffery Deaver
  21. Engelenstem / Arnaldur Indridason
  22. De erfenis van de Tempeliers / Steve Berry
  23. Bankvlees / John Van Loy
  24. De dode die met z'n tweeën was / Jos Pierreux
  25. De Da Vinci code / Dan Brown
  26. Wilde vijg / Nedjma
  27. Het derde huwelijk / Tom Lanoye
  28. Mank / Herman Brusselmans
  29. De Emerson locomotief / Benny Baudewyns
  30. Knapenmelk / Roger H. Schoemans



Geen opmerkingen:

Een reactie posten